Părăluțe/bănuței

Bellis perennis 

Anul acesta am fotografiat din nou cu drag aceste margarete în miniatură (în germana elvețiană se numesc margritli). 

Deși aparent plăpânde, bănuțeii (bumbușcuțele, cum am auzit zicându-le la bunici, la țară) rezistă temperaturilor extrem de scăzute; în iernile geroase ne încălzesc privirile și sufletele zâmbindu-ne de sub zăpadă :).


Le-am surprins adesea în compania stejăreilor, o potrivire cromatică ce nu poate trece neobservată;
nu mă mai săturam admirând...lanul alb relaxant din parcuri.
Fotografiile realizate în Wellen-Germania și Grevenmacher-Luxembourg se doresc o completare la articolul de  aici.

Denumiri în alte limbi: Common/Lawn/English daisy (engleză), Gänseblümchen/ Tausendschön (germană), (Vad)százszorszép (maghiară), Pâquerette (vivace) (franceză).

Comentarii

  1. Mie imi vine mereu sa impletesc coronite cand le vad :) Romantice, rustice, simple si de efect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curios, același sentiment îl am când văd...păpădiile :). Copiii find, făceam coronițe, lanțuri, brățele și chiar inel din florile galbene. Recunosc, din când în când încă port cu drag câte-un...inel de păpădie. Pssst, să nu ne audă careva :)))))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul