Veronica

Veronica

Familia: Plantaginaceae

Genul: Veronica

Genul care cuprinde foarte multe specii

Veronica persica este o plantă erbacee care poate atinge 30 de cm, cu flori albastre de 6-12 mm. Înflorește la începutul lunii martie. O-ntâlnim pe pajiști, la marginea drumului, pe câmpii, prin grădini, în soluri argiloase, bogate în substanțe nutritive. 



Veronica chamaedrys este o plantă sălbatică cu flori albastre, mici, dispuse în ciorchine, având frunze opuse. Înflorește din aprilie până-n august. Planta crește pe câmpii, la marginea drumului, în luminișuri.

Este o floare care se ofilește repede după ce este culeasă, de aceea în limba germană mai e cunoscută sub numele de Männertreu (= devotament masculin). 

În unele locuri  i se spunea  floarea furtunii; se credea că prezența lor în exces prevestește furtuna/culegerea lor provoacă furtună.


Comentarii

  1. Pe bunica mea o chema veronica :-) Am să tin minte floricelele astea....

    RăspundețiȘtergere
  2. In fitoterapie e folosita pentru antioxidanti :d

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă numesc Veronica și îmi plac tare mult aceste floricele! 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încântată de cunoștință. Scuze pentru "promptitudinea" cu care am răspuns, am luat o pauză mai lungă de la blog. Azi am constatat că mesageria mi-e inundată de o mulțime de spamu-uri, așa că mi-am suflecat mânecile și m-am pus pe treabă.:)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul