Garofița de grădină

Dianthus barbatus

Familia: Caryophyllaceae

Genul: Dianthus

Specia: D. barbatus

Alte denumiri: Garoafa turcească.

Denumirea științifică, dianthus, este de origine greacă (cuvântul este compus din termenii Διός Dios=divin și  ἀνθός anthos=floare) și s-ar traduce floarea divină. Denumirea i se datorează botanistului Theophrastus.[1] Epitetul specific, barbatus, este de origine latină și înseamnă cu barbă.
Genul cuprinde aproximativ 300 de specii.

Specie vivace, bienală, nepretențioasă (în ciuda numelui :), având o înălțime de 30-50 cm (poate ajunge până la 80cm). Preferă solul bine drenat și locurile însorite. Perioada de înflorire: iunie-iulie.
Florile acestea, alături de bulgărele de zăpadă, îmi amintesc de grădina bunicilor :).
Denumiri în alte limbi: Sweet William (engleză), Bartnelke (germană),Törökszegfű (maghiară), Oeillet du poète (franceză).
Wellen, Germania.

Bibliografie:
1.https://en.wikipedia.org/wiki/Dianthus

Comentarii

  1. Eu o stiam ca garofita de Rusalii. Acum cativa ani aveam mai multe, Ar trebui sa mai adaug seminte in straturi si sa afanez pamantul, poate reusesc sa le refac populatia in gradina ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Denumirea aceasta n-o știam, recunosc. Aceste flori sunt rare aici.
      Din discuțiile cu o doamnă mai în vârstă am aflat că pe vremuri erau nelipsite din grădinile oamenilor, doar că acuma sunt alte plante la modă :).
      Personal, îmi trezesc niște amintiri dragi și de fiecare dată când le văd, mă imaginez desculță în curtea bunicilor :)

      Ștergere
  2. hahaha!
    M-am distrat la gluma ta că e nepretențioasă în ciuda numelui :)
    În Luxemburg eu am văzut multe de vânzare, iar în Franța și mai multe, ba chiar am mers să culeg de la o fermă de lângă Metz.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super! Mă bucur că putem compara...situația garofițelor din "Großregion":)) Aici (Wellen și Grevenmacher) sunt flori rare.Deci, dacă vreau să le am în glastră, iau autobuzul spre Metz :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul