Clematis

Familia: Ranunculaceae

Genul: Clematis


Denumiri populare: clematidă, curpen.[1]

Denumirea științifică a genului, clematis, derivă din grecescul clématis, însemnând "plantă cățărătoare".[2]

Clematida este considerată de unii grădinari regina lianelor ornamentale. 
Este un arbust cățărător rezistent  la temperaturi scăzute. Preferă locurile cu lumină. Înflorește la sfârșitul primăverii (mai), având flori mari (cca. 15 cm), de diferite culori (de obicei purpuriu, mov, albastru, alb, roz), care atrag privirile tuturor.


Genul cuprinde aproximativ 300 de specii.[2]  Florile din fotografii aparțin speciei "The President". 
 
Denumiri în alte limbi: Clematis (engleză), Waldrebe/Klematis (germană), Kerti iszalag (maghiară), Clématite (franceză).

Bibliografie:
1. http://www.gradinamea.ro/Clematis_3231_536_1.html
2. http://en.wikipedia.org/wiki/Clematis 


Comentarii

  1. Presidentul meu era mai albastru ... Din pacate nu mai e. E a treia clematita pe care o pierd.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău. Am și eu la activ câteva plante...pierdute (inclusiv de apartament) :(

      Ștergere
    2. Daca ar fi doar cateva plante :) Dar gradinaritul e un experiment si nu intotdeauna rezultatele sunt cele dorite.

      Ștergere
    3. Da, ai dreptate, mă rezumasem la aspectul...decorativ al grădinii:) Unde mai pui capriciile vremii, care lasă grădini/terenuri pustiite...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul