Smochina

Ficus carica

Recunosc, eram mare amatoare de smochine uscate până să descopăr fructul crud. Prima dată cred că am cumpărat mai mult pentru forma ei (seamănă cu un...strop uriaș). 

Smochinul a fost printre primele plante cultivate de om. Se crede că e originar din Asia. În antichitate se consuma pentru combaterea stării de epuizare; era o delicatesă a faraonilor.


Fructele sunt o sursă bună de magneziu și au vitaminele A, B și C, dar și minerale (kaliu și zinc). Atenție la conținutul ridicat de zahăr, în special în cazul smochinelor uscate! Crude sau uscate, fructele au proprietăţi diuretice și laxative.



Smochinul este menționat și în Biblie (unii cred că fructul oprit ales de Eva era mai degrabă o smochină decât un măr).

Platon credea că smochinele îmbunătățesc  performanțele atleților. O poveste spune că, odată, guvernul elen a interzis exportul de smochine pentru a se asigura de victoria atleților greci la Jocurile Olimpice.



Denumiri în alte limbi: Fig (engleză), Feige (germană), Füge (maghiară), Figue (franceză).

Comentarii

  1. Iubitele smochine :) Cand le-am mancat pentru prima oara proaspete m-am facut de ras, le-am infulecat cu tot cu coaja :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicio problemă, eu m-am încăpățânat să mănânc Litchii cu sâmbure cu tot (după ce i-am curățat), noroc că n-am insistat prea mult )))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul